|
|
|||||
|
50
|
REGISTRES DU BUREAU
|
[i55a]
|
|||
|
|
|||||
|
LXXL
|
Responce aux lettres de Monseigneur le Conestahle duc de Monmorancv, cy devant transcrites.
|
||||
|
|
|||||
|
25 octobre i552,
|
(B fol. 37 v°.)
escripre par lettres, vous suppliant trés humblement, vous qui avez esté, estes et serez perpetuellement, s'il vous plaist, nostre bon conservateur, protecteur et deffenceur, de nous tenir et entretenir tousjours en ceste bonne volunté et affection que le Roy a pour le soubtenement et conservation de nous et de nostre ville qui est, comme trop mieulx l'entendez, l'entretenement et conservation de toute la chose publicque Chrestienne. De nostre part, nous prendrons peyne de ne donner autre occasion au Roy en tout ce qu'il nous sera possible, sinon d'estre et de soy tenir content de nous.
"Monseigneur, nous prirons nostre Createur vous donner sa grace et en santé bonne vie et longue.
«A Paris, ce xxv° Octobre mil vc lu.
"Voz trés humbles obéissans serviteurs,
"Les Prevost des Marchans et Eschevins de Paris. "
|
||||
|
"Monseigneur, le jour d'hier nous feusmes advertys de vostre arryvée par vostre lettre qu'il vous a pleu nous escripre, laquelle nous receusmes sur les troys heures de relevée; et sur l'heure mesmes feismes responce, estans merveilleusement aises de vostre retour et de la disposition des affaires du Roy, par le moyen de vostre bonne providance et vigilance'1'.
"Après vous avoir escript et faict responce, les aucuns de nous estans allez à l'hostel Sainct Denis, vers Monseigneur le Reverandissime Cardinal de Bourbon, nous avons receu une lettre du Roy'2', ensemble aultres lettres de vous'3', par lesquelles nous avons manifestement entendu le grant contentement que le Roy a prins de sy peu de service que nous luy avons peu faire ces jours passez; dont nous avons esté merveilleusement satisfaietz, et tant et si avant que nous ne le pourrions vous dire de bouche ny
|
|||||
|
|
|||||
|
LXXII. — Lettres des Prevost et Officiers du Roy, de Ponthoise.
a4 octobre 1552. (B fol. 38 r°.)
|
|||||
|
|
|||||
|
|
|||||
|
«Messeigneurs, nous avons trouvé passans par ceste ville de Ponthoise un quidem qui se dict estre Grec; mais parce que l'avons trouvé saisi de quelques lettres, et aussi son langaige changer trop plus à l'espaignol ou portugaloix que autrement, et que aucunes de ses lettres se adressent à de voz subjeetz de Paris: par l'advis de Mess" les Officiers du Roy, et pour eviter que ce ne soit quelque espion qui peust porter dommaige à ce Royaulme, vous envoyons lesd, lettres et son pacquet, affin que vostre plaisir soit le voir et, sy entendez que bon soit, l'envoyer querir, et de bon cueur vous l'envoyrons;
|
"Messeigneurs, en nous recommandant trés humblement à voz bonnes graces, supplyons le Createur vous donner en santé bonne et longue vie.
"De Ponthoise, ce lundy xxiiii0 Octobre mil v° cinquante deux.
"Voz trés humbles et obeissantz,
"Les Prevost et Officiers du Roy à Ponthoise."
Et à la subscription :
A Mess" hs Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris.
|
||||
|
|
|||||
|
ou sur ce nous mander ce qu'il vous semble que en faisions, et il sera acomply, vostre responce veue qu'il vous plaira bailler au present porteur.
C) Les lettres du Connétable annonçant son arrivée à Reims sont rapportées aux articles ci-dessus LXII et LXIII, et la réponse du Bureau à l'article LXIV.
(8) En date du 23 octobre : article LXV ci-dessus.
(3) Ces "aultres lettres n du Connétable n'ont pas été transcrites au Registre, à moins que le Bureau ne fasse allusion à la missive du 22 octobre (article LXII), précédant celle du 23 à laquelle il avait déjà fait réponse en l'article ci-dessus LXIV.
|
|||||
|
|
|||||